tag:blogger.com,1999:blog-24130507.post8088115672397201478..comments2023-07-28T12:29:08.771+02:00Comments on Bizzen: Nålestribede IBM lancerer masser af socialt softwareDorte Tofthttp://www.blogger.com/profile/12873491674536554459noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-24130507.post-11299517210570495222007-06-27T19:46:00.000+02:002007-06-27T19:46:00.000+02:00Ja, det er spændende:-)Ja, det er spændende:-)Dorte Tofthttps://www.blogger.com/profile/12873491674536554459noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-24130507.post-78751781868282061362007-06-27T10:59:00.000+02:002007-06-27T10:59:00.000+02:00Jamen, knowledge management er på vej tilbage i ny...Jamen, knowledge management er på vej tilbage i nye klæder:<BR/><BR/>http://en.wikipedia.org/wiki/Cynefin<BR/><BR/>http://www.research.ibm.com/journal/sj/423/kurtz.html<BR/><BR/>Nu med forståelsen af, at der er mennesker bag!<BR/><BR/>/John ; - )<BR/><BR/>PS: Læg i øvrigt mærke til, hvordan vores (konsulenterne) værktøjskasse er på vej mod Open Source! Det er da lidt spændende!?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-24130507.post-69157829435323860492007-06-24T18:44:00.000+02:002007-06-24T18:44:00.000+02:00@ John & Kurt - undskyld, jeg lod jer "hænge" lidt...@ John & Kurt - undskyld, jeg lod jer "hænge" lidt for længe, inden jeg fik trykt "udgiv" til jeres kommentar. Har holdt lidt fri:-)<BR/><BR/>@ Kurt. Virksomhedskulturen.... Jo, den får en kolossal stor indflydelse. Og er kulturen imod god udnyttelse af social software.... Well. Så er det vel Looking for trouble.<BR/><BR/>@ John. Du har nok ret, men send et par tanker til den gang konsulenter talte om knowledge management systemer, næsten som "must have". Problemet i dem var, at selv om det ser så smukt ud i teorien, så er der nogle helt almenmenneskelige reaktioner, der ikke var taget højde for.Dorte Tofthttps://www.blogger.com/profile/12873491674536554459noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-24130507.post-5397220196829004792007-06-24T17:31:00.000+02:002007-06-24T17:31:00.000+02:00@Hans Henrik....Jeg havde ikke tænkt på det, men j...@Hans Henrik....Jeg havde ikke tænkt på det, men ja, du har nok ret. Historien gentager sig. Men sært, at der ikke internt hos de gamle er stærke nok kræfter til selv at blive pioner. Men sådan er det jo. Vi ser også at de "gamle" it-virksomheder efterhånden typisk køber sig til de nye teknologier.Dorte Tofthttps://www.blogger.com/profile/12873491674536554459noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-24130507.post-5656055144855842952007-06-22T20:30:00.000+02:002007-06-22T20:30:00.000+02:00Måske du har ret, men det er vel ikke anderledes e...Måske du har ret, men det er vel ikke anderledes end når kommunikationsvirksomheder som er flasket op med offline-medier synes at ville indtage weblog-domænet?<BR/><BR/>Jeg synes at ane en lignende udvikling som den web1.0 var igennem. datidens frontløbere løb markedet i gang - jeg var selv een af dem med mit Albatros Network - derefter kom reklame- og kommunikationsvirksomhederne ind i feltet. Umiddelbart herefter, hvilket vi også ser nu, så kom teknikkerne og til sidst konsulenterne.<BR/><BR/>Du har ret at web2.0 drejer sig om så meget andet end hvad eksisterende spillere måske umiddelbart lader ane de ve dog forstår, men lur mig lige om de ikke lige nu sidder og læser op på lektien. Det tror jeg de gør. Hvorfor? Jo fordi der ligger et enormt marked.....just my 2 pence.<BR/><BR/>Alt det bedste<BR/>Hans HenrikAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-24130507.post-11468016637186666352007-06-22T19:37:00.000+02:002007-06-22T19:37:00.000+02:00Dorte, vi konsulenter beskæftiger os sjældent med ...Dorte, vi konsulenter beskæftiger os sjældent med det der nemt kan sættes på formel ; - )<BR/><BR/>Hej fra John (IBM konsulent)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-24130507.post-25120725697225760382007-06-22T18:16:00.000+02:002007-06-22T18:16:00.000+02:00Hej DorteMon ikke "de store" ved, at den største m...Hej Dorte<BR/><BR/>Mon ikke "de store" ved, at den største mængde viden sidder i hovedet på medarbejderne og ikke i dokumentationen. Det foresvæver mig, at jeg har hørt - 80-90% af den akkumulerede viden sidder alenei hovederne på medarbejderne og ikke i dokumentationen.<BR/><BR/>Hvis de allerede strømlinede virksomheder skal længere frem i feltet, så er det nok her det næste slag skal stå. Selvom denne type software primært styrker den enkelte medarbejder, vil hele virksomheden kunne nyde godt og der vil helt sikkert være en dråbe tilbage til ROI i den sidste ende.<BR/><BR/>Tilbage bliver der så en enkelt detalje - kulturen. Hvis ikke virksomheden føler sig tryg ved social software, så vil den nok ikke nyde fremme og vi vil så være anvist de "gratis" goder.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11629856796934198791noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-24130507.post-38703446512587716282007-06-22T06:25:00.000+02:002007-06-22T06:25:00.000+02:00Konsulenthæren! Oy. Umiddelbart har jeg faktisk sv...Konsulenthæren! Oy. Umiddelbart har jeg faktisk svært ved at se de nålestribede (IBM, PA Consulting, Deloitte etc.etc.) bevæge sig ind på feltet, hvor det jo ikke er ROI, automatisering af processer eller ledelsesanalyser, der er i højsædet men i stedet noget, der vanskeligt kan sættes på formel. Det er nok min tankegang, der ikke er elastisk nok, men de vil i hvert fald være handicappede af både deres dybe rødder i den gamle it-verden og de gamle hierarkiske styreformer. Plus af deres sene indtræden på dette område.Dorte Tofthttps://www.blogger.com/profile/12873491674536554459noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-24130507.post-82723912790004560362007-06-21T21:21:00.000+02:002007-06-21T21:21:00.000+02:00Hej DorteBestemt interessant udvikling og de næste...Hej Dorte<BR/>Bestemt interessant udvikling og de næste som vil være på vej ind i feltet er rådgiverlaget - bare vent og se.<BR/><BR/>Teknologierne i sig selv er slet ikke interessante - det er processerne som de skal virke i og det mest interessante jeg kan se i IBM's udvikling er, at det må være ensbetydende med at de store virksomheder er ved at få øjnene op for potentialerne.<BR/><BR/>Den liste over professionel anvendelse af socialt software du henviser til er god, men den forholder sig jo kun til det du kan se på nettet.<BR/><BR/>Jeg er tilbøjelig til at råbe "isbjerg, isbjerg" - det kunne være interessant at få synliggjort det som ligger under overfladen, bag firewallen - og endnu bedre hvilke resultater anvendelsen af værktøjerne har skabt.<BR/><BR/>Alt det bedste<BR/>Hans HenrikAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-24130507.post-60343112887987780932007-06-21T16:38:00.000+02:002007-06-21T16:38:00.000+02:00Jeg var så heldig lige i tirsdags at få præsentere...Jeg var så heldig lige i tirsdags at få præsenteret disse IBM produkter til en workshop hos IBM og jeg er meget imponeret over den måde IBM har fået de forskellige dele til at supplere hinanden. Her kan man få et samlet billede over de nye ting man kan anvende.<BR/><BR/>Jeg er stor fan af at bruge wikier, blogs, feeds og andre sociale værktøjer i mit faglige samarbejde og det har indtil nu været en stor succes. Jeg ser frem til at det bliver nemmere i fremtiden at integrere alle værktøjerne og gøre dem en del af alle projekter.Theresehttps://www.blogger.com/profile/06803816371050688098noreply@blogger.com