25.10.06

TDC Hot Spot udtænkt af robot eller inkassator?

Måske har jeg bare haft for travlt til at forstå brugen af et TDC Hot Spot her på Hotel Nyborg Strand. Umiddelbart ser systemet, der giver adgang til et trådløst net, nemlig ud til at være udtænkt af robotter til robotter og ikke af mennesker til mennesker.

Jeg købte 100 minutters adgang for 100 kroner. Et skrabekort, og først skulle jeg så lige aflevere en masse oplysninger, altså registrere mig. Derefter kunne jeg koble mig på og fra det trådløse net (ikke via log off til TDC - sådan en funktion lå ikke lige ved hånden, så vidt jeg kunne se).

For lidt siden blev jeg smidt af. INTET VARSEL om, at pengene var ved at være brugt (hvis det var årsagen). Hen til receptionen.
"Jeg vil gerne tanke op på kortet".
"Det kan du ikke her, du skal ringe til TDC", lød svaret.


Ringe til TDC når man har travlt? Nixen Bixen.

Jeg måtte købe et nyt. OG! Igennem hele registreringsprocessen igen. Navn, adresse, tlf.nr. med videre. Det er da helt godnat, eller?

Kære TDC. Fortæl mig, at jeg blot har overset en funktionalitet. Fortæl mig, at I giver et varsel. Fortæl mig, at I kan lede mig hen til en funktion med en automatisk optankning ved brug af Dankortet. Fortæl, fortæl. I tager jer jo ganske godt betalt. Jeg betalte for 100 minutter vel en fjerdedel af, hvad hurtig ADSL koster for en måned, men måske scorer hotellet også på dette.

PS: Men jeg er skam taknemmelig for, at der er trådløs adgang. Man skal jo ikke mange år tilbage, før det var bøvlet at komme på nettet fra et hotel.

2 kommentarer:

Lisa Risager sagde ...

Den er lige til Usability Hall of Shame!
http://makinglifeeasy.org/

Dorte Toft sagde ...

Gnæk, gnæk. Desværre har jeg ikke tid til at oversætte m.v. og fremsende til konkurrencen hos Usability Hall of Shame, men godt initiativ. Vi skulle næsten også have et sådant websted til hvad vi oplever herhjemme:-)
Dorte