21.4.06

Boston revisited

Det er alt for tidligt morgen i Somerville cirka 15 minutter med T-banen fra Boston, som tidsmæssigt er seks timer efter Danmark, og uddannelsesmæssigt er lysår foran.
Det er helt fantastisk at være tilbage, hvor jeg boede i 1999 i et halvt år, mens jeg arbejdede som US Correspondent for nyhedstjenesten IDG News Service. Det er vist det område, hvor der bor flest studerende pr. kvadratmeter i hele USA, hvilket især skyldes Harvard University (lige om hjørnet), Massachussetts Institute of Technology (rundt om næste hjørne) og Tufts University (næsten i forhaven). Det myldrer med ungdom.
En tur på nærmeste Starbuck-café fortæller også historien. Ved hvert andet bord sidder et ungt menneske og arbejder på sin bærbare. Gad vide, hvorledes cafeen holder omsætningen oppe.
Det er i øvrigt også et område med mange små high tech-virksomheder, typisk startet af universitetsforskere, der brænder efter at se deres forskning anvendt.
Jeg holder lige nu nogle feriedage, og i dag går turen mod nord op langs kysten. Til smukke kystlandskaber og nyfangede, nykogte hummere. Men arbejdet venter.

PS: Årsagen til, at jeg B-menneske er alt for tidligt oppe? Jeg forsøgte ihærdigt at ignorere min mobiltelefon, men måtte overgive mig. Det viste sig, at jeg havde lavet den klassiske bommert: Glemt at vedhæfte bilaget, blot sendt mailen, og da bilaget rummede min ugentlige klumme til Berlingske Business var det skidt. Men alt lykkedes alligevel.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har netop bestilt billet til New York om tre uger, hvor Reputation Institute holder deres 10. konference. Men efter din post at dømme, så er det ikke længere New York, men Boston jeg burde gå efter, når jeg igen tager til USA efter inspiration...

Dorte Toft sagde ...

Jovist, der er masser af hente i Boston. Jeg ville for eksempel ønske, at jeg kunne deltage idette arrangement: "Technology Review's Emerging Technologies Conference at MIT. Discover the transformative technological innovations that will fuel tomorrow's growth. September 27-28, 2006." Technology Review udgives af Massachusetts Institute of Technology.