Jeg vil lige resummere lidt af reaktionerne på min klumme "Brok, blær og boycot", i Berlingske i går og på denne blog. Helst vil man jo svare gennemtænkt, og alligevel frister "skud fra hoften", også fordi jeg ellers ikke får tid nok til bloggen.
Men. Umiddelbart er vurderingen vist, at jeg har været for negativ - om corporate blogs som sådan og om Arla. Og det er folk, som er langt mere inde i blogsfæren end jeg, der har reageret. Faktisk har jeg været en flittig bloggænger hos to af dem, Maja og Trine-Maria.
Måske er jeg blot en grumpy old woman, men alderen har givet mig en tendens til også at se gråtonerne og ikke blot sort/hvid. Jeg ser hulens masse positivt ved blogs - bare se omtalen i Berlingske-klummen af Microsofts Robert Scoble's blog, http://scobleizer.wordpress.com/. Hvad jeg har skrevet på Bizzen bør ikke stå alene, og det må jeg lære. Men tak til René Crone, Maja, Trine-Maria, Jesper Rønn-Jensen og Per Palmqvist for, at I tog jer tid til at give lidt med- og modspil.
I øvrigt satte jeg en trafikmåler på Bizzen i går, men desværre først op mod kl. 12, så jeg missede morgentrafikken. Men på de seneste knap 24 timer har der været 56 besøgende. Flere af dagens besøgende kommer via Arlas web-log Omtanker.
Og nu er jeg ved at komme for sent til et møde. Undskyld evt. slafejl.
4.4.06
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
2 kommentarer:
Hej Dorte!
Jeg fik først mulighed for at læse din artikel i Berlingske Business idag og ville lige knytte en kommentar. Det er helt rigtigt, at din artikel er noget mere postiv end dit blog-indlæg, men jeg synes det er relevant at tage de mere problematisk aspekter op også.
Jeg synes af og til der kan tegne sig et polariseret billede af corporate blogs - enten er skribenten 110% for og ser det som firmaer eneste rette kommunikationsform, eller også er de helt imod.
En meget interessant debat er der på bloggen bag bogen "Naked Conversations", hvor Shel Israel og Robert Scoble var på besøg hos Amazon og fik svar på tiltale af Amazon's CTO Werner Vogels (og gensvarede på deres blog).
Amazon ville gerne have hard facts om virksomhedens fordele fremfor de kommunikationskanaler de allerede havde. Shel pointerer mere blogs værdier som "bløde" og ikke direkte målelige i ROI sammenhænge.
Tak for tippet om debatten vedr. Naked Conversations. Det blev til et kort kig - interessant at se holdninger brydes. Vender tilbage dertil snart.
Send en kommentar