3.5.06

Ultrablærbar Thinkpad - HP på lur

Jeg fik flere reaktioner på min klumme og mit blogindlæg om den lille blå, blærbare ultrabærbare pc, end jeg nogensinde har fået før. Min formodning om, at mærket var relativt uinteressant, viste sig at være helt ude i skoven. Som jeg siden skrev i en kommentar til bloggen og som svar på adskillige mails var "min" blærbare en Fujitsu Siemens Lifebook P7120 i farveversionen.
Et af de nyeste og det dyreste dyr i den ultrabærbare kategori kommer fra Lenovo, der som bekendt overtog IBM's pc-forretning. Lenovos ThinkPad X60-serie får fantastiske anmeldelser for både ydelse og batteridrift på cnet.com. Faktisk bedst anmeldelser af alle. Men den koster altså - som altid - en del dollar mere end de bedste produkter fra konkurrenterne.
I den ultrabærbare klasse skulle Acers Travelmate 3010 ifølge pcworld.com også være værd at tage et kig på, og cnet.com skriver rigtig pænt om Sonys VAIO VGN-TX670P. Sony har dog - så vidt jeg husker - opgivet det danske marked (dansk tastatur) på pc-fronten.
HP varsler i øvrigt, at en helt ny ultrabærbar er lige på trapperne, og det bliver jo interessant at se, om HP-ingeniørerne, der altid har haft et godt ry, denne gang har lavet en lækkerbidsken. Personligt synes jeg det er lang tid siden, at HP har præsteret noget "sexet" på den bærbare front.

Ingen kommentarer: