20.8.06

Computerworlds enkønnede samtaler

Hjemme igen fra det svenske sluger jeg den relancerede Computerworld 2.0. Selvfølgelig har jeg kort læst programerklæringen på nettet midt imellem klummeskrivningens arbejde og lidt turisteri i min gemals fødeby Stockholm, men nu ses helheden. Det ser spændende ud.

Jeg ser også, at der på bloggen hovedetpaabloggen kører en debat om de Computerworld-blogs, der udgør en del af CW-programerklæringen: "Computerworlds ambition er at være ramme om en samtale om vores digitale fremtid".

Og så kom jeg til at se nærmere på, hvem det er, der åbner op for samtalerne på CW, og resultatet skrev jeg lige ind på hovedetpaabloggen - og nu her på min egen blog.

8 herrer skriver blogs, 0 kvinder.
12 herrer skriver digitale kommentarer plus 2 kvinder (begge ansat i netværket Copenhagen Crossroads).
17 herrer er med i CW’s nye advisory Board plus 3 kvinder (heraf en af de to med digitale kommentarer).

Og i forrige nummer af CW print læser man så bekymringsartikler om, at kvinder holder sig væk fra it. He, he.

PS: Sure rønnebær? Mnjaaaneeeejjjj. Se hellere dette indlæg, som endnu et resultat af, at jeg altid har haft stor interesse for kvinders situation, herunder for forskellen mellem, hvad der siges om kvinders erhvervsmæssige uundværlighed i skåltaler kontra hvorledes man(d) handler. Området beskæftiger jeg mig ind imellem med på min mere PRIVATE blog Toften - som jeg i øvrigt forsømmer slemt.

Ingen kommentarer: