17.2.07

Trætte Dell inspireres af digg.com

Alle husker nok, hvorledes Dell blev en kæmpesucces ved at gå uden om de fordyrende mellemled ved at sælge direkte via internettet til kunderne, lidt billigere en konkurrenterne. Men pusten er så småt gået ud af successen, og Dell er vel blevet lidt kedeligt.
Nu kaster firmaet sig ud i et par aktiviteter, inspireret af tidens ånd, nemlig social software. Jeg synes bedst om Dell IdeaStorm. Brugerne inviteres til at give deres ideer til forbedring af Dells produkter og services, og alle brugere kan stemme om, hvilke ideer er bedst.
Mest interessant bliver det, om Dell virkelig lytter - og hvor meget konkurrenter inspireres. IdeaStorm-inspirationen hedder digg.com, hvor det gælder folks vurdering af nyheder og blogindlæg.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Der er altså ikke blot tale om, at Dell er blevet "lidt kedelig".

Dell er i frit fald. Aktien er faldet 20 % det sidste år. Og nu har grundlæggeren Michael Dell igen overtaget roret i et desperat forsøg på at redde, hvad reddes kan.

Deres forretningsmodel var engang ny. Nu er Dell blevet indhentet af alle andre, der sælger direkte på nettet.

At de har opdaget blogging og web 2.0 beviser blot, hvor forsinkede, de er.

Lad os se, om de kan puste nyt liv i dødsboet.

Hilsner,

Orla Schantz

Dorte Toft sagde ...

Du har ret, omend jeg dog ikke vil betegne Dell som "dødsboet". Jeg ville blot holde mit skriv kort:-) hvilket jeg gør alt for sjældent. Dorte