25.9.06

Boston og MIT kalder

Der bliver en smule "radiotavshed" herfra. Jeg har undt mig selv en rejse til MIT's konference Emerging Technologies i Boston, og sætter mig i flyet i morgen. Glæder mig uendeligt meget til at stikke snuden i fremtidssporet, og det gælder ikke kun it og innovation. Programpunkterne rækker så vidt som fra energikrise og nano-giftighed til processen at ældes. Jeg vender tilbage med lidt observationer på bloggen, men jeg skal jo også forsøge at tjene lidt penge hjem igen på artikelskrivning.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Lyder spændende - ha en god tur - og jeg håber, der er gode observationer at gøre om fremtiden.

Jeg så lige her til morgen, at der er kommet en ny analyse om fremtidens internet:
http://www.pewinternet.org/PPF/r/188/report_display.asp

Jeg hæftede mig især ved, at der er uenighed om, hvorvidt åbenhed er en god ting eller en dårlig ting:

The experts and analysts also split evenly on a central question of whether the world will be a better place in 2020 due to the greater transparency of people and institutions afforded by the internet: 46% agreed that the benefits of greater transparency of organizations and individuals would outweigh the privacy costs and 49% disagreed.