28.9.06

Færre helveder på farten

Hvilken forskel blot få år har gjort, for den, der er på farten sin pc, både hvad angår bredbånd og batteri.
I går fik jeg en oplevelse, jeg aldrig før har haft. En fuld dag på konferencen med pc'en konstant på til notaterne. Start 8.30. Pause 12.30-14. På igen til kl. 17.30. DER VAR STADIG GODT EN TIME TILBAGE I BATTERIET EFTER EN HEL DAG -. Whauw - en helt ny fornemmelse af frihed. (Jeg har en HP Compaq nc24000 med på prøve, og det er et batteri med ekstra kapacitet, der er i. I øvrigt god at arbejde med, virker robust selv om i kategorien ultramobil.)

På min Bed & Breakfast, Meacham Manor i Somerville tæt på Boston, sidder jeg på værelset og er på trådløst. Værtinden, Phyllis, er en ældre kvinde, og jeg husker ikke om det er et af hendes 10 børn, der hjalp med teknologien eller et barnebarn. I går på konferencen på Massachusetts Institute of Technology var der selvfølgelig også adgang. Ligeså i Reykjavik, da jeg mellemlandede. Men tænk på, hvordan det var for få år siden, hvor man var ekstremt heldig hvis der var bredbånd et sted, hvor der oftest blot var en besværlig modem-forbindelse, og hvor man tit var ladt totalt i stikken.

Ingen kommentarer: