Hele 40.000 mennesker samles i denne uge til årets Oracle World i San Francisco. Som altid sørges der også for en kæmpefest, og i år er attraktionen Sir Elton John.
Hva'ba? Supermachoen Larry Ellison tænder på Elton Johns romantiske ballader. Det må være Ellisons unge ægteskab med en romanforfatter, der slår igennem. Eller er kundegruppen måske blevet ældre efter både Peoplesoft og Siebel er opslugt? Tidligere har valget af musik i langt højere grad reflekteret tidens smag.
Det faglige indhold? Ellison vil vist igen, igen sikre, at der kommer så meget opmærksomhed om Oracle Fusion som muligt. Produktet er, hvad der kaldes middleware, i samme kategori som IBM's profitable Websphere. Og så skal der peges på alle de andre produkter under Oracle-paraplyen. Og peges fingre af tyske SAP, hvis alt altså er business as usual på Oracle World.
Den danske deltagelse? Der plejer at være en række kunder med plus 3-4 journalister fra danske medier, men jeg hører, at denne gang er Oracle "nøjsom"/sparsommelig. Der er vist kun inviteret én journalist, som så slipper for konkurrenternes ånde i nakken.
23.10.06
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar