28.4.07

"11,9 millioner på bankkontoen", lød det i telefonen

"Sæt, dig ned", sagde naboen på Samsø, da hun i går ringede til mig, mens jeg svedte over et par artikler, der skulle have været afleveret.

"Vi har fået millionærer i den lille by," lød den næste besked. "Ole og Bente har vundet 11,9 millioner i Lotto".

Og så fnes jeg lykkelig. Et par herlige, nøjsomme mennesker, som jeg har kendt nærmest for evigt, er pludselig blevet så rige, at de garanteret ikke aner, hvad de skal stille op med det. Det er da lykkeligt, og det gør på sin vis et helt andet indtryk, end da Jesper Balser, Preben Damgaard og alle de andre scorede en milliard kroner hver, da de solgte Navision til Microsoft, og end da Morten Lund scorede på Skype. Gu' kender jeg dem og glædes på deres vegne, men det er dog mest professionelle bekendtskaber.

I eftermiddag tager vi selv til Samsø på en lille ferie, og så får vi nok en lille en:-)

Ingen kommentarer: