9.4.07

Et lille skridt for robotten

Når vi mennesker først har lært det, tænker vi jo aldrig over, hvor kompliceret det er at holde balancen, omend påskefrokoster og lignende udskejelser i sjældne tilfælde kan have udfordret selvfølgeligheden:-) Jeg er blevet imponeret over en robot, hvis software gør, at den hele tiden foretager alle de beregninger/korrektioner, der skal at holde balancen. Også, når en anden robot ter sig, som den fik for meget indenbors, og skubber.

Bag robotten Dexter står firmaet Anybots. Filmens kvalitet kunne være bedre, men lad blot fantasien løbe til de grovpixlede bevægelser. Du trykker blot på den lille pil i nederste venstre hjørne.

2 kommentarer:

Søren Kiilerich sagde ...

Hmm ... "Du trykker blot på den lille pil i nederste venstre hjørne."

Med risiko for at gøre mig selv voldsomt til grin, undrer jeg mig over hvorfor man skal klikke på den lille pil i hjørnet, når nu der er en stor og elegant ditto midt i billedet ?

Dorte Toft sagde ...

he, he. Gad vide, hvad jeg har tænkt på, da jeg skrev det.