5.7.07

Fejl i Xbox-spilcomputeren koster Microsoft milliarder

Microsoft sætter hele 1,15 mia. dollar, svarende til omkring 5,3 mia. kroner, af til en udvidelse af garantiperioden for spilcomputeren Xbox360. Garantien vil gælde tre år.

Ifølge avisen Wall Street Journal (kræver abonnement) begrunder Microsoft den øgede garanti med, at det har været nødvendigt at gennemføre et "uacceptabelt antal" reparationer på spilcomputeren, siden den kom på markedet i november 2005.

5 kommentarer:

Bo Drejer sagde ...

Dorte,
Min XBOX 360, brød rent faktisk sammen for et par uger siden...surt show!

Har netop sendt den afsted med UPS til reparation uden omkostning...det er da en trøst, men jeg ville nu gerne have spillet lidt her i sommerferien.

Jeg skal nok blogge om hele forløbet og proceduren når jeg har modtaget den igen...

Jeg må indrømme at jeg lige havde sved på panden i et par timer...indtil fik talt med supporten som forsikrede mig om at det ikke ville koste mig noget at sende BOXEN til reparation.

Så jeg synes at det er et godt initiativ at øge garantien til 3 år, det skaber større tryghed - også selvom det måtte gå lidt ud over kursen på mine medarbejder aktier :-)))

/Bo

Therese sagde ...

Min første XBOX 360 gik også sort efter 1 måned og så fik jeg byttet den til en ny... som også går sort og kun kan starte succesfuldt hver 4. gang. Lige nu lever jeg med det, men den skal da byttes inden garantien løber ud.

Dorte Toft sagde ...

Lidt overraskende for mig, at der har været så mange problemer med Microsoft spil-satsning. Nu er jeg godt nok heller ikke "spiller", så måske er det derfor, jeg har overset "skandalen". Eller har MS evnet at holde låg på, hvor mange der egentlig er blevet ramt hen ad vejen?

Bo Drejer sagde ...

Dorte, Jeg lovede en update på reparations forløbet. Den er her:

http://blog.drejers.net/post/XBOX-360-reparations-forloslashbet.aspx

Der har faktisk været skrevet en del om XBOX 360 og fejl på diverse gamer sites, men der har ikke været officielle tal...heller ikke internt i MS.

Skandale vil jeg nu ikke kalde det, da folk jo får byttet gratis i op til 3 år, men antallet af fejl er jo nok større end de vistnok 3% man talte om ved launch, når man tager 1 milliard dollar på kappen...på Joystiq har der været rygter om helt op til 30% fejlrate, men så højt tror jeg nu langtfra at det er...men som sagt har der intet været på de interne vandrør andet end den store afskrivning lige før sommerferien...

/Bo

Dorte Toft sagde ...

Tak for opdateringen:-)