IT-avisen Computer Sweden fortæller her om en svensk kandidatafhandling, der har fokus på, hvor skadelig kritik i blogverdenen kan være for en virksomheds rygte. Kritik fra en utilfreds kunde kan sprede sig som en steppebrand.
Mon ikke afhandlingen er værd at studere i diverse virksomheders PR-afdelinger? Den er på engelsk og lænken dertil findes i bunden af den svenske artikel.
21.6.06
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
4 kommentarer:
Tak for linket. Det ser spændende ud.
Man kan også opleve det modsatte faktisk.
Da jeg - som blogger - havde været i kødet på Arla i et stykke tid - på deres blogs - så blev jeg kaldt en "type" af Joachim Sperling: http://www.kommunikationsforening.dk/c240029
Jeg tog det selvfølgelig lidt som en kompliment, men at Trine-Maria samtidig var blevet til "Guru" - det satte tanker i gang. Nu vil jeg selv være Guru...
;-b
PS: Dit link virker ikke helt efter hensigten tror jeg.
Nu har jeg skimmet rapporten. Hvor er det skønt at se ord som "diskurs" og "abduktion". Dem havde jeg helt glemt.
:-)
Jeg har ikke selv fået læst den. Burde faktisk slet ikke blogge, fordi jeg "skylder" en artikel. Er rapporten værd at bruge tid på?
Det er jo en ret gammel historie i sin essens. Den klassiske fortælling er om de der cykellåse der kunne lirkes op som ingenting. De fik i hvert fald bloggernes vrede at mærke.
http://www.engadget.com/2004/09/14/kryptonite-evolution-2000-u-lock-hacked-by-a-bic-pen/
Som enhver afhandling handler det meste vist om selvreflektion og om at vise at man kender den samme teori som sin vejleder.
Teori og metodeafsnit i lange baner - og ikke sikkert at det er særlig relevant for emnet.
Er jeg arrogant?
Undskyld.
Jeg er blevet mere praktisk anlagt med årene.
Lad os få nogle historier at blive klogere af.
Send en kommentar