27.6.06

Fredagsblogs som Microsofts damage control

Tjek de forskellige blogs fra Microsoft sent om eftermiddagen om fredagen. Ifølge Jupiter Research er softwarekoncernen begyndt at lukke de dårlige nyheder ud af den dør, skriver Information Week.

At tidspunktet fredag eftermiddag er godt, hvis man vil slippe mediaopmærksomhed er gammelt nyt. Herhjemme kan man være så godt som sikker på, at hvis et børsnoteret firma sender en fondsbørsmeddelelse ud på det tidspunkt, så er det med dårligt nyt. Men det med bruge blogs til dårlige nyheder har jeg ikke hørt om før.

Senest var det beskeden om, at Microsoft droppede et i årevis bebudet filsystem (WinFS) som selvstændigt produkt, der blev lukket ud via en blog en fredag eftermiddag. Fordelen ved PR-strategien er, at der garanteret er en hist og pist, der straks opdager det og begynder at skrive lidt, men nok ikke business-journalisterne, og når de opdager det senere hen på aftenen, er det allerede bredt kendt viden, altså slet ikke værd en tophistorie i morgendagens avis.

Ingen kommentarer: