18.1.07

Tim Frank Andersen scorer igen

Tim Frank Andersen, der blev berømt, da han i de glade dotcom-dage solgte sit web-bureau til svenske Framfab, har gjort det igen. Nu er det web-analysefirmaet Instadia, som han havde skudt penge i, der er solgt til Nasdaq-noterede Omniture, der er inden for samme forretningsområde. Instadia har Carlsberg, Novo Nordisk og Audi blandt kunderne.

Instadia, der blev grundlagt i 2000 af Anders Jørgensen, fik et par år efter venturepenge fra IVS (efter fusion med BankInvest nu NorthCap Partners) og samtidig blev Tim Frank Andersen selv tilknyttet IVS.

Hvorvidt Tim Frank Andersen, der også kendes for flittig tv-optræden, bliver stinkende rig eller blot lidt rigere, ved ingen. Prisen holdes hemmelig. Han har i øvrigt også tidligere solgte de reklamefinansierede medie, Where2Go. Her var køberen mediehuset Aller.

IVS, der ellers har haft overmåde svært ved at præstere exits, bød også i går på et salg af et porteføljeselskab. Der var det domæneregistreringsselskabet Ascio/Speednames, der gik for 200 millioner kroner til et britisk selskab, og stifteren, Nikolaj Nyholm, fik en bid. Der var dog ikke tale om en af de exits, som ethvert ventureselskab håber på - et af dem, der giver 8-10 gange indsatsen. Men bestemt o.k. var det, hører jeg.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

så læg mærke til at han nu går med i Su Misura A/S, der er E-handel med super skjorter