23.3.07

Hip Hip Hurra til Bissen med s

Manden, der fik dresseret mig til at skrive nogenlunde forståeligt om it, fylder år i dag. Et Hip Hip Hurra til Erik Bistrup, mangeårig journalistisk topboss på Berlingske fylder 70 år.

Første gang jeg som praktikant på avisen afleverede en it-historie, spurgte han mig, om hvem i alverden jeg havde skrevet den for. Jeg erindrer, at han nærmest lå på gulvet og vred sig af grin, men det er nok en erindringsforskydelse.

Bissen er den bedste journalistiske boss, jeg nogensinde har haft. Afregning ved kasse 1, når man havde lavet noget lort. Afregning ved kasse 1, når man havde lavet noget godt. Bommede han sig over for en, så var der også en klar erkendelse af det.

Og hvilken bladskrædder han var. Også den bedste, jeg nogensinde har arbejdet sammen med. Han har gjort livet sværere for de bosser, jeg har haft siden.

Ingen kommentarer: