14.11.06

Reuters blåstempler blogs

Reuters, der oprindeligt startede som telegrambureau for pressen, udvider igen sit territorum. Selskabet har netop betalt 7 millioner dollar for en andel i web-mediefirmaet, Pluck, der står bag syndikering af blogs. Syndikering er, hvad der især kendes fra tegneserieverdenen, hvor flere aviser bringer samme tegneserie. Reuters distribuerer i forvejen nyhedstof i tekst, billeder og video.

Pluck har i alt 2.800 blogs knyttet til sin syndikeringstjeneste BlogBurst. Med opkøbet gør Reuters det lettere for medier at tilknyttet gode blogs, og dermed skabe mere to-vejs kommunikation med læserne. Medierne slipper for selv at skulle finde de bedste blogs, og de slipper måske for at måtte nøjes med de tredjebedste. Blandt BlogBursts nuværende kunder ses The Washington Post, San Francisco Cronicle og britisk Guardian.

"Nyheder er nyheder. Om det kommer fra professionelle journalister eller blogkommentatorer," lyder begrundelsen fra en Reuters-boss.

Hmmmm. Umiddelbart har jeg en fornemmelsen af, at for "Tanten" er blogs blot lidt gemüse.

Ingen kommentarer: