7.11.06

Skru' ned for annoncen, IBM

Netannoncer med lyd vinder frem, men de kan være en pestilens. For et par minutter siden blev jeg råbt ned af en IBM-annonce på Computerworld, blot fordi musen kom til at strejfe annoncen på skærmen. Når man er priviligeret med et meget stille kontor - som jeg er for tiden - får man et dobbeltsidet tankeskred af forskrækkelse. Sidder man i kontorlandsskab kommer man til at forstyrre alle andre.

Så skru' venligst lidt ned for lyden, IBM, selv om jeres reklamefirma synes, at det er åh så smart, at folk råbes ned.

Dagbladet Børsen har været mindst lige så slem som IBM med en skrigende egenannonce på borsen.dk. Måtte den aldrig komme igen. Det giver jo bagslag. Virker useriøst, og kan tilmed sætte folk i knibe -"Hvad er tossen dog i gang med?"

Allerhøfligst vil det jo være, hvis lyden først kommer, når man klikker på selve annoncen, men det er måske for meget forlangt:-)

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Politiken har også nogle rædselsfulde reklamer for SOS Børnebyerne eller noget i den stil, hvor en eller anden Paprika Steen-agtig stemme pludselig snakker til en, mens man sidder og læser Wulff-Morgenthaler.

Men hør nu!
Vores bønner er blevet hørt.

Med 3 små skridt, kan du igen få den fulde web-surf oplevelse.

1) http://getfirefox.com
2) https://addons.mozilla.org/firefox/10/ [AdBlock extension]
3) https://addons.mozilla.org/firefox/1136/ [AdBlock FilterSet Updater]

Nyd så at :
- slippe for forstyrrende bevægelige reklamer
- slippe for reklameinducerede lydgener
- få mere plads til tekst og billeder på skærmen
- oplev bedre overskuelighed
- computeren føles hurtigere, når den slipper for overflødige Flash bannere

Hallelujah! :-)

Mvh
Kenneth

Dorte Toft sagde ...

Og hallelujah til dig:-)
Men hvad med alle dem, som af en eller anden årsag ikke vil downloade Firefox-browseren? Findes der noget lignende til at kvæle lyde og bevægelige annoncer på websider, som Microsofts Internet Explorer har kaldt frem? Eller er skal vi blot lave mailstorm mod dem, der annoncerer på så tumpet en måde?
Dorte

Anonym sagde ...

Yup, et lille script og 95% af alt reklame er væk, men hvordan vil du så have computerworld, politiken, business etc. finansieret? Wulff-Morgenthaler etc. gør det jo ikke gratis.

Vil du betale selv?

Dorte Toft sagde ...

Uha, nej, og selvfølgelig har du ret. Vi har så bare behov for et filter, der filtrerer lyd væk, når musen blot passerer. Men hvis vi klikker på annoncen, så voila. Fuld skrue.
Men måske burde annoncemedierne lige overveje, hvor høj lyd, der bør tillades på annoncerne. Blot et udtryk for pli, ikke censur. Der findes vel næppe noget menneske i dette verden, der finder det sjovt pludselig at blive skreget af på 50 centimeters afstand. Udover de unge reklamefolk, der udtænker annoncen.
Dorte